zaterdag 23 februari 2008

Snorremeneer

Sinds ik biologie ben gaan studeren zijn er regelmatig mensen die tegen me zeggen dat het tijd wordt voor een baard en een houtje-touwtje jas. Harry Jekkers fans voegen er maar al te graag aan toe dat het wel een houtje-touwtje jas met een puntmuts moet zijn, zodat ik er een whiskeygehakttaart in kan leggen. Blijkbaar is dat het beeld dat mensen van biologen hebben, baard en houtje-touwtje jas met puntmuts. Dat beeld werd ook wel bevestigd tijdens mijn stages bij landschapsecologie en plantenecologie. Een relatief groot deel van de mannen die rond lopen bij deze twee vakgroepen hebben enige vorm van gezichtsbeharing. Ik was wel benieuwd of ik er als een echte bioloog uit kan zien. Daarom heb ik mee een week of wat niet geschoren, want voor een houtje-touwtje jas is het hier echt te warm.
Het resultaat is werkelijk schokkend, ik lijk meer op een gevluchte oorlogsmisdadiger dan op een bioloog. Miguel en Naza, de mannen die me helpen bij het schuren van alle boomschijven, zijn me inmiddels ook Che Guevara gaan noemen, wat ik persoonlijk nu niet als een compliment opvat. Overigens, Riberalta zou wel erg geschikt zijn voor een voortvluchtige oorlogsmisdadiger, niemand die hier iets zou vermoeden als ene Mladic of Karadzic zich hier zouden vestigen. En mochten ze hier toch opgepakt worden dan hoeft dat geen probleem ze te zijn, van het weekend zijn 17 mensen uit de politiecel van Riberalta ontsnapt. Maar goed, dit terzijde.
Omdat we op veldtrip gingen en omdat het steeds lastiger werd om een taxi te vinden die me mee wilde nemen, heb ik het maar weer afgeschoren. Om toch nog een beetje rendement uit m'n “SONY” slim 12.0 megapixel te halen heb ik de verschillende fases van het scheerproces vast gelegd. De foto's zijn stuitent en ik lijk op alles behalve een bioloog. Maar om eerlijk te zijn, het zijn vooral de professoren, hoogleraren en post-docs die snorren en baarden dragen. Alle promovendi zijn kaal, dus laat ik nou niet te hard van stapel lopen en me voorlopig regelmatig scheren.

6 opmerkingen:

Maria zei

Shocking, je lijkt alles behalve een bioloog. Het doet me meer denken aan iemand met een tulband. Die taxichauffeurs hebben vast gedacht dat jij een van die 17 man uit de politiecel was.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst dacht dat het één van je collega's was. Vooral omdat je er toch een stukje dunner uitziet.
Nog een weekje en het zit er alweer op. Je zal vast al flink aan het aftellen zijn. Wij ook trouwens, nog 5 weken, hebben er echt zin in.
Veel plezier volgende week bij de Machu Picchu.
Groetjes,
Maria

Unknown zei

Ey Fidel,

Want dat was mijn eerste associatie. Misschien kun je een gooi naar de macht doen?
Maaruh, inderdaad erg Harrie Jekkers dat je daar zo veel te doen hebt dat je je hebt gericht hebt op een carriere "je baard laten staan".
Misschien wordt het tijd dat je weer terug naar Nl komt voordat je als inboorling gezien wordt

Groeten Edward

Anoniem zei

Jezus Daan!

En nogmaals, JEZUS DAAN!
Wat ben jij eng! En dan druk ik het zacht uit!

Gelukkig is alles eraf als je zondag thuis komt. Marc heeft me ooit verrast, na een maand IJsland- niet scheren, en dat staat nog op mijn netvlies gebrand!

Dit dus ook, je wordt bedankt!

Uhm, die snor is er uiteindelijk toch wel af gegaan he?

Tot volgende week, Netty

Daan zei

hehehe, ja dat was schrikken he?! Maar alles is er afgegaan ook de die verschrikkelijke mat en inderdaad ook een paar kilo. Dus als ik volgende week terug kom, zie ik er uit zoals ik er normaal ook uit zie.
Gr Daan

Anoniem zei

Ziet er wel gaaf uit, ik denk dat ik ook maar eens m'n baard laat staan.

Anoniem zei

Haha, dat wil ik zien!