dinsdag 29 januari 2008

Carnaval

Zoals ik al eerder vertelde, zaten we tijdens de tour over Salar de Uyuni met drie Brazilianen, een Colombiaan en natuurlijk was er ook een Brabo. Het onderwerp carnaval moest dus een een keer ter sprake komen. Voor de meeste zal het niet als een verrassing komen als ik zeg dat ik “niets heb” met carnaval, sterker nog de meeste weten dat als ik zeg “niets mee hebben” dat dat nogal eufemistisch is uitgedrukt.
De Brazilianen reageerde echter erg verbaast toen Josje en ik zeiden dat we niet zo veel hadden met carnaval, ze waren namelijk erg trost op hun carnaval. Maar ik denk niet dat het Braziliaanse carnaval veel heeft te maken met volksfeest wat in Nederland beneden de rivieren wordt gevierd. Je verkleden als Kabouter Plop, smurf of andere debiliteiten lijkt in niets op de exotische verkleed partijen die Zuid-Amerikanen er op na houden. En de polonaise is nou ook niet echt een exotische dans die je kan vergelijken met de heup brekende dansen van Zui-Amerika.
Maar wat de Brazianen er echt van over tuigde dat het verschillende feesten zijn en dat het eigenlijk heel logisch is dat we het Nederlandse carnaval niet leuk vinden, was een van de grootste carnaval krakers. Terwijl ik als een debiel zat te klappen om de “maat” aan te geven, begon Josje te zingen: “There is a horse in the hall, jajaja a horse in the hall”.

1 opmerking:

Trijnie zei

Tja, dat wordt dus afzien of feesten dit weekend in Riberalta.Meer keus heb je niet dunkt me. Jammer dat je je boerenkiel niet mee hebt genomen.
Trijnie